رفتن به بالا
  • جمعه - ۱۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
  • کد خبر : ۸۳۱
  • مشاهده :  1300 بازدید
  • چاپ خبر : اقتصاد مقاومتی، یک شعار نیست ؛ بسم الله…
یادداشتی درباره اقتصاد مقاومتی از اباصلت ابراهیمی :

اقتصاد مقاومتی، یک شعار نیست ؛ بسم الله…

اقتصاد مقاومتی ، یک شعار نیست. یک متد اقتصادی نوین هست که با توجه به وضعیت کشورمان که در چنگالهای تحریم استکبار جهانی و همراهانش گرفتار است، راهی نو را برای رهایی از گرفتار شدن در مشکلات کلان اقتصادی می گشاید. بعضی از مسئولین ، به لحاظ وضعیتی که دارند و همچنین افق نگاهشان، شرمنده […]

اقتصاد مقاومتی ، یک شعار نیست. یک متد اقتصادی نوین هست که با توجه به وضعیت کشورمان که در چنگالهای تحریم استکبار جهانی و همراهانش گرفتار است، راهی نو را برای رهایی از گرفتار شدن در مشکلات کلان اقتصادی می گشاید. بعضی از مسئولین ، به لحاظ وضعیتی که دارند و همچنین افق نگاهشان، شرمنده جوان بیکاری نیستند که با شرمندگی و دست خالی به خانه می رود. اشتغال ، فقط به کار افتادن جوانان بیکار نیست، بلکه تضمین کننده بحث امنیت و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی هم هست. اگر جوانی نتواند از طریق مشروع درآمد بدست آورد و شکم خود و زن و بچه هایش را سیر کند، ناخودآگاه زمینه بزهکاری پیش می آید و از طرفی نارضایتی از انقلابی که امید مستضعفان عالم است، پیش می آید و مدیریت ضعیف عده ای از مدیران نظام را به پای این انقلاب و رهبری خواهند نوشت. نمی دانم چرا بعضی ها این گونه به مسائل نگاه نمی کنند و یا اصلا دغدغه ای از این بابت ندارند. به نظر حقیر یکی از کارهای بزرگ لازم در سال جدید و سالهای بعد، این است که هرکس و هر موسسه و هر سیستم زمینه اشتغال یک یا چند جوان را فراهم کند و البته نقش کارآفرینان در این زمینه ویژه است. کار فرهنگی هم لازم است که جوان بیکار از اینکه کاری را که در ظاهر در شانش نیست، انجام دهد، ناراحت نباشد.
در مورد تولید که بحث مفصل است اما مهمترین مقوله اش حمایت از تولیدات داخلی است که به فرموده امام خامنه ای، باید خرید کالای مشابهه خارجی حرام شرعی و قانونی بشود. این یک حکم ولی فقیه است و بر همه لازم الاتباع. درست است که کمی سختی دارد که
باید از خیر بعضی کالای خوب خارجی گذشت اما نباید حرف ولی بر زمین بماند. حمایت از کالای داخلی، کمک به راه افتادن هزاران کارگاه و کارخانهه ای است که زیر قاچاقها و اجناس خارجی له شده اند. چه خوب است در این زمینه از کشورهایی که مسلمان نیستند اما به کالای کشور خودشان ارزش قائل هستند یاد کنیم. مثل ژاپن که با داشتن ۱۳ میلیون بیکار پس از جنگ جهانی دوم با اولویت دادن به تولید به جای سود کوتاه مدت، حمایت از صنایع داخلی، تدوین سیاست های اقتصادی تولیدمحور توسط دولت، فرهنگ مصرف صحیح ، فرهنگ تولیدی قوی توانست به اقتصاد برتر جهانی شود.
البته که تولید کنندگان داخلی نیز باید همه سعی و همت خود را بنمایند که با استفاده از استعداد جوانان ایرانی، نوآوری و بالابردن کیفیت کالاهاا شعار کارشان باشد و برای بازاریابی کالاهای ایرانی نیز همت خود را بنمایند. امروز نخریدن کالاهای خارجی مشابه ایرانی و تولید کالاهای مرغوب ایرانی یک جهاد است. بسم الله !!!

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه